Chefer och ledande befattningar

Vi har erfarna och välutbildade chefer och ledare för interimsuppdrag på alla nivåer inom äldreomsorgen, hälso- och sjukvården och skolan.

Våra interimschefer genomgår en intern spetsutbildning i ledarskap för att snabbt kunna ta ett helhetsansvar för en arbetsplats. Våra chefer är särskilt tränade i att ta hand om verksamheter som varit utan chef under kort eller lång tid. De hanterar att snabbt att få grepp om nuläge, problem, möjligheter och lösningar. 

Med ett tydligt och tryggt ledarskap kommunicerar de mål och hanterar konflikter, tydliggör arbetsprocesser och roller. Resultatet syns i arbetstillfredsställelse och kvalitativa och kvantitativa resultat. 

Vi kan också mycket om vad som kan få dig som chef att må bättre i ditt ledarskap. Du som anlitar oss får under uppdragets gång tillgång till en extern erfaren ledarskapsutvecklare som du kan konsultera i frågor om ditt uppdrag och din verksamhet. 

Du får även möjlighet att delta i föreläsningar med opinionsledare inom ledarskap. Under 2018 har du tillsammans med dina chefer möjlighet att höra och få boken av Svante Radlert, prisbelönad författare av Drömarbetsgivaren. 

Våra chefer har utöver sina akademiska meriter och stora erfarenhet vår crash course i hur man skapar attraktiva och konkurrenskraftiga arbetsplatser och blir en drömarbetsgivare. De vet vad som får personalen att ticka; vara närvarande, motiverade, engagerade och delaktiga. Hur du lättare ska behålla den personal du har och lättare engagera ny. Det får du på köpet. Om du vill och behöver. 

Zest har vunnit Universum Globals utmärkelse Sveriges Bästa Arbetsgivare 4 år i rad; 2014, 2015, 2016 och 2017. Vi på Zest brinner för att utveckla medarbetar- och ledarskap och så gör även cheferna från oss som därför är extra drivna på att locka fram motivation och skapa engagemang hos medarbetare.